Dobieranie słów kluczowych

Dobieranie słów kluczowych

Dobieranie słów kluczowych
autorem artykułu jest Jarosław Miazga

Co kryje siÄ™ za wyrażeniem: dobór sÅ‚ów kluczowych?
Jednym sÅ‚owem: dobra pozycja w wyszukiwarkach, a rozwijajÄ…c to dalej: popularność Twojej witryny w internecie, zyski ze stron oraz "respekt" poÅ›ród innych stron. Ale żeby tak byÅ‚o, nie wystarczy jedynie dobry dobór sÅ‚ów kluczowych lecz odpowiednia budowa strony, maÅ‚o linków wychodzÄ…cych,  odpowiednia czÄ™stotliwość powtarzania sÅ‚ów kluczowych, efektywny opis, efektywny tytuÅ‚ strony, dużo linków zwrotnych do Twojej witryny oraz wiele wiÄ™cej.
Od czego zacząć?
Jeżeli Twoja firma istnieje już dÅ‚uższy okres czasu i posiada sporo klientów, możesz dzwonić do każdego z nich z zapytaniem odnoÅ›nie sÅ‚ów kluczowych, jeÅ›li natomiast jest nowÄ… firmÄ… - poszukaj w wyszukiwarkach firmy z podobnÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ…, z podobnej branży i popatrz co znajduje siÄ™ w źródle strony w tagu:

<meta name="keywords" content="jakieś słowa kluczowe" />

Możesz tak analizować poszczególne strony firm i w ten sposób odnaleźć odpowiednie sÅ‚owa kluczowe. SÅ‚owa kluczowe powinny być odzwierciedleniem dziaÅ‚alnoÅ›ci Twojej firmy, w przeciwnym razie Twoja witryna może zostać potraktowana jako witryna spamerska, co może wiÄ…zać siÄ™ z karÄ… pieniężnÄ….
PrzykÅ‚ad sÅ‚ów kluczowych dla strony internetowej firmy z branży rur:
rury, producent rur, rury profilowane, rury stalowe, rury aluminiowe, rury, walcówka, stalowa, przewodowa, gazowa, instalacyjna, konstrukcyjna, profil, kwadratowy, prostokÄ…tny, owalny, eliptyczny, otwarty, równoramienny, nierównoramienny, póÅ‚zamkniÄ™ty, zetowy, kitowy, specjalny, cienkoÅ›cienny, teownik, zetownik, ceownik, dwuteownik, kÄ…townik, oÅ›cieżnica, taÅ›ma, walcowana, ocynkowana, ogniowo, głębokotÅ‚oczna, tÅ‚oczna, arkuszowa, bednarka, Å‚ezkowa, żeberkowa
Kolejnym sposobem na trafny wybór sÅ‚ów kluczowych jest "twoja wyobraźnia". Wyobraź sobie jakie sÅ‚owa kluczowe wpisali by Twoi klienci bÄ…dź zainteresowani TwojÄ… firmÄ…, witrynÄ…. PamiÄ™taj, że Twoi klienci mogÄ… wpisywać zupeÅ‚nie inne sÅ‚owa niż ty to sobie wyobraziÅ‚eÅ›. Zwróć uwagÄ™ na to o co pytajÄ… siÄ™ Twoi klienci podczas rozmów telefonicznych, być może wymieniajÄ… jakiÅ› produkt, usÅ‚ugÄ™ bÄ…dź markÄ™. MogÄ… być to być kolejne sÅ‚owa kluczowe.
Mam nadzieję, że czytając ten artykuł notowałeś już swoje słowa kluczowe, jeśli nie to do dzieła!
Z pewnością masz już długą listę, lecz można ją znacząco "odchudzić" i zoptymalizować
Jeżeli powtarzają ci się jakieś fragmenty w słowach np.:
rury, rury stalowe, rury aluminiowe, rury profilowane, rury prostokÄ…tne
Możesz usunąć wyraz rury z kolejnych wyrażeń. Twoje słowa kluczowe powinny wyglądać następująco:
rury, stalowe, aluminiowe, profilowane, prostokÄ…tne
Jeżeli uważasz, że któryÅ› zwrot ma duże znaczenie, pozostaw go bez zmian.
Konstrukcja i budowa sÅ‚ów
CzytajÄ…c ten artykuÅ‚ pewnie zwróciÅ‚eÅ› uwagÄ™ na to, że wszystkie sÅ‚owa zostaÅ‚y napisane maÅ‚ymi literami, a to dlatego, gdyż przeciÄ™tny internauta wpisuje je wÅ‚aÅ›nie z maÅ‚ej litery (skraca mu to czas). Niektóre wyszukiwarki rozróżniajÄ… maÅ‚e i duże litery, wiÄ™c wpisujÄ…c zapytanie do wyszukiwarki np. rury stalowe, może dać zupeÅ‚nie inne wyniki niż wpisanie sÅ‚owa: Rury stalowe. Jeżeli wybierasz odpowiednie sÅ‚owa dokonuj tyle kombinacji ile jest możliwych, ponieważ ludzie szukajÄ…cy czegoÅ› w internecie wpisujÄ… znacznie wiÄ™cej sÅ‚ów w formularzu. Na przykÅ‚ad osoba szukajÄ…ca producenta rur aluminiowych nie wpisze: rury aluminiowe, lecz producent rur metalowych. Równie możliwe jest, że wpisze wiÄ™cej sÅ‚ów i dlatego wÅ‚aÅ›nie powinieneÅ› rozważyć wszystkie możliwe sÅ‚owa. Należy zwrócić uwagÄ™ czy najbardziej popularne sÅ‚owa kluczowe wystÄ™pujÄ… w liczbie mnogiej czy też pojedynczej, ponieważ również wpisanie rury profilowane może dać inny wynik od rura profilowana.
Na TwojÄ… stronÄ™ bÄ™dÄ… trafiać osoby poszukujÄ…ce konkretnych informacji, co znaczy, że mogÄ… to byÅ› takie osoby, które nie znajÄ… siÄ™ na Twojej branży. PowinieneÅ› uwzglÄ™dnić także sÅ‚owa z błędami ortograficznymi, żeby osoba, która wpisze coÅ› z błędem mogÅ‚a trafić na TwojÄ… stronÄ™. Na przykÅ‚ad: ktoÅ› chce znaleźć informacji na temat reklamy zewnÄ™trznej (nie zna siÄ™ na tej branży), wiÄ™c wpisuje
outdor
ProszÄ™ zwrócić tutaj na konstrukcjÄ™ tego sÅ‚owa: jest ono błędnie napisane, bo powinno być outdoor. Ta maÅ‚a literówka da kompletnie inne wyniki niż outdoor. Dlatego też powinieneÅ› uwzglÄ™dnić sÅ‚owa pisane z błędem
Najpopularniejsze słowa
WiÄ™kszość wyszukiwarek oferuje bezpÅ‚atne statystyki najbardziej popularnych sÅ‚ów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarek. Jest to bardzo dobra narzÄ™dzie dla Ciebie.
Link do statystyk Google: https://adwords.google.com/select/KeywordSandbox .
Wpisujesz gÅ‚ówne sÅ‚owo kluczowe np. rury. Po chwili ukazuje siÄ™ caÅ‚a lista synonimów oraz ich popularność.
Ludzie często wpisują pytania. Zadbaj o to, aby na Twojej stronie w meta tagu (keywords) znalazły się pytania związane dziedziną działalności Twojej firmy np.
Co to sÄ… rury profilowane?, Gdzie siÄ™ produkuje rury? itp.
Uwaga końcowa
Nie wpisuj nigdy sÅ‚ów kluczowych nie zwiÄ…zanych tematycznie z zawartoÅ›ciÄ… Twojej strony lub dziedzinÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ci Twojej firmy ponieważ może to zostać potraktowane jako spam. Zobacz: Test na spam
Więcej na ten temat poczytasz na http://advt.pl

--


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Drukarka atramentowa
Oderwanie od ziemi
Depresja zimowa
Flamenco - ognisty taniec
Inwestycje alternatywne - złoto i monety kolekcjonerski